13 Kasım 2022 Pazar

Kudüs Notları 3

 Kudüs.. Bir sınav kağıdı. Her mü'min kulun önünde... diyor Cahit Zarifoğlu.

Ben, konuşmadan havasını soluduğum şehrin ruhunu dinlemekle hemhal olmuşumdur şimdi. 


Kalbim Kudüste kaldı. Ömrümde böyle ruhu olan daha iyi bir şehir görmemiş olabilirim. Tüm bilgilerin dışında, bildiklerimin dışında, beni sürekli ağlatan, beni sürekli kendi merkezime çeken, beni sürekli ümmet bilincine çeken, beni sürekli kalp sancısıyla yoklayan, beni sürekli "ben böyle bilmiyordum" şaşkınlığıyla ağırlayan başka bir şehir daha görmedim.

Her sokağında peygamberlerin buralarda yaşamış olduğunu bilerek yürümek ve Allah'a bir kez daha gönülden inanmanın hamd ve senasıyla, Allah'a bir kez daha güvenmenin şükrüyle yoğrulmak... Dilimin lal olup, ruhumun avaz avaz bağırdığı başka bir şehir daha olmadı hayatımda... İşgal altında, sınav kağıdından tüm dünya müslümanlarının sorumlu olduğu, İsrail askerlerinin cephane gibi gezip, Filistinli kadınların ellerindeki kinalardan sızan acıların durup durup kalbime işlendiği bir şehir daha görmedim. Filistinli cocuklarin eğlencesinin, sabah namazında cemaatten cikan müslümanlara sıcak içecek dağıtışlarının olduğunu görmek bu şehrin armağanı... Başka bir şehirde bu kadar cömert bir topluluk görmedim. Nasıl terörist ilan edilebildiklerini anlam sır erdiremeden, gülüşünde güller açan bu kardeşlerimizin dünyaya nasıl tanıstirilmaya çalıştığı algısının üzerini çizmek istedim. Bağıra bağıra ağlamak istedim Aksa'nin sokaklarında.. uyandır beni Rabbim demek istedim. Uyandır bizi... Uyandır bizi. Uyandır bizi... Demek istedim... Kalbim her sıkıştığında af diledim. 

Bu mübarek beldeye namaza gelmenin hazzını herkes bilsin istedim... Diledim... Dua ettim... 


Bu satırları yazarken kalbimin bir bölümünü orada bıraktığımı bilin istedim... 


Sorumluyum. 

Bilin ki Filistin işgale rağmen pamuk gibi bir şehir...

Orada cemaatte amin demek herkese nasip olsun inşaallah...

Evet Kudüs bir sınav kağıdı... Sorumlu olduklarimizi samimi içten bir yürekle tefekkür etmek nasip olsun inşaallah 🙏

Nasıl ki sonuçlar ahirette açıklanacak o zamana dek vakit var...

Haydi...


Ne diyor rahmetli Nuri Pakdil:

"Ki biraz kirazdır ki biraz silâhtır

çocukların

gözleri

parmakları"


#yazilarim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

GELEN MESAJ

Uzunca zamandır işlediği nakışı sehpanın üzerine bıraktı ve telefonuna gelen mesaja baktı. Yüzü ekşi bir tat almışçasına büzüştü ve kendin...