13 Kasım 2022 Pazar

Bir Masal Kadın Güncesi 6

 Zırh dediğin, yaralarının üstüste binip kalınlaşmış kabuklarından başka nedir ki? Diyor eserin sahibi @ozanuenal


Bense yıllar önce kabuk adlı bir şiir yazdığımı anımsıyorum.

"kabuğunu tanımadan yaşamak desem

kükrüyor içimde sessizlik

kaç bedenin sahip olduğu bu hisle

yerle bir oluyor gönlüm,

yerimi yadırgamadan yaşamak desem?"


Bazen.


Durup bedenimin sinyallerine kulak verdiğimdeki bazenlerde, uluyan midemi dinliyorum. Geçmişi barındırdığına eminim ama ispat edemem. Kolum kanadım kırılıyor bazen. Sonra karşıma çalıştığım mevzular geliyor. Çalıştığım kendimle barıştığım mevzular... Bazen ofkeleniyorum. Çıkıp yürümek iyi geliyor. Bazen çok mutlu olabiliyorum. Fakat bazen de acımasızca mutsuz. İliklerime kadar "bu dünyada çok haksızlık var" diyorum. Sonra güneş açıyor, karanlık dağılıyor, umut vallahi yeşeriyor ve yeşeriyorum. 


Bu dünya bütünüyle ona nasıl davranirsam öyle görünüyor gözüme.ve kendime nasıl davranirsam öyle.kalbime sorsanız daima söyleyecek sözü var. Olsun da. Şükür. 


Kabuk. Giyilmiş kıyafetlerin bazen arınması ve bazen taşıdığımız yüklerin birakilmasi iyidir. İzlerken bı ferahlık geliyor. Sanatla hem hal olmayı seviyorum ama hayat bazen sergisi hiç olmamış sanat eserinin hüznü gibi çöküyor üzerime. Yazmalıyım diyorum, çünkü ancak o zaman ferahlıyorum.


Keşke yalnız bunun için sevseydim seni diyordu cemal süreya. Ben birden ışığın gözlerimi aldığını ve keşke yalnız bunun için sevseydim seni diyorum. Çünkü sanat eserinin sergilenmesi kadar haklı bir güvenle seviyorum seni canım kendim. Kendimin yalnızlığıni da takdir ederim. Uykusuzluğunu da... Gözyaşlarını da.


Şimdi ne oldu bana? Diyen hallerini de takdir ederim.degmeyin feryadıma...


#yazilarim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

GELEN MESAJ

Uzunca zamandır işlediği nakışı sehpanın üzerine bıraktı ve telefonuna gelen mesaja baktı. Yüzü ekşi bir tat almışçasına büzüştü ve kendin...