24 Aralık 2020 Perşembe

DİKKAT ELLERİM

 


Her sabah asılı duran yüzüm aynada, alıp durduğum boyalı maske
Rimel, kalem, öğretilmiş badana ve akması için hazırlanan yaşlarım
Yirmi, otuz, kırk, elli yaşlarımı birer birer değiştirdiğim
O telli turna alevleri, mavi mavi bakarken cama
Buğulu titrek ellerimle çizer dururum, martı resimleri
cam uğultusunu yitirir, ben kendimi
Kirlenmiş bir çift görsem sokakta, siyah görsem mesele değil
O çocukların nereye gittiğinden şüpheyle bahseden kadınlar
Gurur duyduğum paspasıma baktılar, görmüş olmalıydınız.
Nasıl tırmandığımı askıya, bıçak kesildiğimi perdeye ve kestiğim tenim değil o an
kestiğim ağır yaralı bıraktığımdır benim. başladığımı bitirmem an meselesi.
Asla değildir, sayın neşe kaynaklarım, benim sevgili düşsel oğullarım bile var hatta
Siyah beyaz hep nostalji, 'aa manyak bu' dedirten poz daha akıllı çıktı fikrimden
Dikkat deli var!

dikkat deli, arabesk dikkat, dikkat ellerim dindirilmeyen
Denden gece, tekrar edilirken denden, birleşen koyun koyuna hislerim
Ha ağladı, ha ben nere gideceğimi bilmeyen kuzu.
Kalbimden fırlatılmış gibi hissediyorken kendimi, biri günaydın diyor
Şakaklarıma doluşuyor zil sesi, taksi beni bağırıyor
Gecikmiş miyim, yoksa hayat mesaisini erken mi başlatıyor?
Zihnim hayretine koruyucu takmış, filtreli içecek
Unutuverdiklerim varsa kabullensinler, bu rüyanın ikinci bölümü de gelecek.
Var oğulcuğum, senin doğmana daha birkaç sene var,
Bir hayali ikiye bölerek alıyorum hesaplarını, veriyorum coşkuyu
Bir dirhem bir çekirdek var acıdan kalma,
Korkaklık desen tık yok adamda, benim iktidarsız korkaklığım
Senet imzalatıyor duş almış kadınlara
Boynuma doluyorum, bir üşümek bir üşümek
Zır deli kareli gömlek, pütü pütü cırtlak cırtlak
tütü nazar değecek, tütü bilmem kaç bin kez omo.

gözde aranan şefkatleri bir yana bırakıp,
sokaklar doluşuyor farlar, izler, istemdışı düşünceler
doğruluğunu yitirmiş bir levha bulmaktan önce
kuş sesini yitirmiş, köpek uluya uluya ayla çay içmekte
ve gözüm terkedilmiş bir sokak karesinde
ışık kayboldukça, gölgem ıssızlaşıyor, küçülüyoruz hep birlikte
adamımın dudak izi olgunlaşıyor, ben az ileride bekleyen otobüs yolcusu
bir kaç saniyemizi alabilir beklemek
az beklenilen uzun yolculuklardan sonra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

GELEN MESAJ

Uzunca zamandır işlediği nakışı sehpanın üzerine bıraktı ve telefonuna gelen mesaja baktı. Yüzü ekşi bir tat almışçasına büzüştü ve kendin...