6 Aralık 2022 Salı

Boşluk

•boşluk. kimsenin yerini kimsenin dolduramayacağını bilmenin çarpıcı etkisi. Siz hiç ellerinizi iki yana açıp bedeninizi sağa sola öne arkaya dans ettirdiğinizi hatırlıyor musunuz? •arayış. Bedeninizin ruhunuzdan ayrı hareket ettiği oluyor mu mesela? Kimsenin olmadığını düşündüğünüz; hatta kendinizin bile varlığından şüphe ettiğiniz zamanlar? Çok sıkıldığınız mesela; hep bi sevme çabası yahut “beni niye sevmiyor?” diye için için hayıflandığınız? Oluyor mu doğru söyleyin? -doğru mu? Kime göre neye göre? -neden hep onay bekliyorum? Eh işte benimki de laf. •üşüşen düşünceleri nerelerde saklıyorsunuz mesela? Bazıları saklamaz, niye saklasın ki, hayat tarzı ortaya konuşmak. O da onu tanımlıyor. Kabul etmeli. Çok ötekileştirmeden bakıyorum olaya. İçim cız ediyor, çok anlaşılabildiğimi de düşünmüyorum. Gündemden uzak şeyler benimkisi. Hay allah neye hizmet benimkisi. Sahi sizi ne kadar ilgilendiriyor düşüncelerim ki? -e o zaman? •boşluk. dedim ya; boşluk. Çocukluğum, gençliğim, orta yaşlılığım, inanamıyorum zamanın bu kadar hızlı geçerken duygularımın bu kadar kalıcı olabildiğine... Değiştirmediğim sürece can yakıcı bir sürü anı. Değiştirilebiliyor mu? Dönüştürmek de diyebilirim. Ve en sevdiğim şey, kabul ediyor olmak. Unuttuklarımı hatırlatıyorum kendime. Barıştıklarımı hatırlatıyorum. “Bir tane daha dünya/ben yok” deyip teselli buluyorum. Gözyaşımın yanağımı öpüşünü izliyorum, gözlerim yanıyor kıpkırmızı. Hüzünlüyüm. Kalbim hayal kırıklığını çok iyi tanıyor. Sonra zihnimdeki sokağın köşesinden o geliyor. Yürüyor, ben bekliyorum. Korkularımı, kaygılarımı, umutlarımı, hayallerimi; her şeyi alıp gelmişim. Kapıdayım. İçeriye giriyorum o gün bugündür. Ne zaman kendime haksızlık etsem, boşluktaki kollarımı arayışta buluyorum. Dansta. Erginlenmemiş yanlarımı izliyorum. Şefkatin beni kucakladığı bereketli ruhumun vahşi doğasını. Boşluk beni olgunlaştırıyor. Boşluk beni tanımlıyor. Benim neye ait olduğumu farkettiriyor. Öğrendiklerimi yeniden gözden geçirmem için kendini hatırlatıyor. 

Hem boşluk illa dolması gereken bir şey mi? Burayı da bir bakınmak gerekti. •boşluk: kalk bi gezin bari. ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

GELEN MESAJ

Uzunca zamandır işlediği nakışı sehpanın üzerine bıraktı ve telefonuna gelen mesaja baktı. Yüzü ekşi bir tat almışçasına büzüştü ve kendin...